dinsdag 24 juni 2008

Casey en Ginger

Casey was op vrijdag klaar om gedekt te worden, ik ben naar Oostende gereden om onze Falco te helpen om zijn eerste dekking te volbrengen. Na een tijdje te hebben geprobeerd, zijn we overgegaan op kunstmatige inseminatie, want hoewel hij zin had, en ook af en toe es Casey besteeg, maakte hij z'n werk niet af. Martine zou het op zondag nog es herhalen en dan maar hopen dat dat voldoende was geweest. De vrijdagmiddag vertrok Martine met Falco, Bruse en Phoenix op wedstrijd naar Herentals, voor een gans weekend. Toen ze zondagavond thuiskwam, liet ze Falco bij Casey en nog geen drie minuten later hingen ze vast aan elkaar. Wat was Martine blij, en ik ook toen ik het nieuws te horen kreeg! De dekking is vandaag, dinsdag, ondertussen nog es herhaald, we mogen dus rond de 20ste augustus bruine en red merle pupjes gaan verwachten.

We zijn Ginger op donderdag beginnen bloed trekken om te zien wanneer het het ideale moment zou zijn om haar te laten dekken en we dus niet tevergeefs zover zouden moeten rijden. S avonds kregen we het resultaat van de test en het moest twee dagen later nog eens herhaald worden. Zaterdag nog eens bloed getrokken en toen was het bijna goed. We besloten om dan maar de zondag naar Laakdal te rijden. Daar aangekomen, lieten we onze Ginger bij Zion. Ze vond hem helemaal niet leuk en snauwde constant naar hem, na enkele malen te hebben geprobeerd besloten we het hierbij te laten en dinsdag terug te komen.
Op dinsdagmorgen ben ik dan terug gereden, toen ik Ginger uitliet en ze Zion zag, was ze meteen verliefd op hem en begon ze voor zijn neus te paraderen. Na een uurtje te hebben gespeeld met elkaar, heeft Zion haar dan gedekt. Ook dit nestje wordt verwacht rond de 20ste augustus. We zijn dus heel benieuwd!
Hier nog een mooie foto van de knappe Zion, Illusion in Red From Borders Paradise:

1 opmerking:

Anoniem zei

Hallo Wendy,
Proficiat voor een geslaagde dekking
Ik hield mijn hart toch wel beet!
groetjes
eric